söndag 30 maj 2010

Mors Dag eller äldre mammors dag :-)

Idag är det alla mammors dag! Jag hade med mig min mammas kort till jobbet och då var det en av våra 5-åringar, som kan läsa, som såg det och sa: Har du gjort ett kort till Mor? Vem är det? Känner jag henne? Det kanske är dags att döpa om dagen till "Mammas dag" eller nej, det tycker jag ju egentligen inte... Hur som helst så förklarade jag för henne att man förr i tiden sa "Mor" i stället för "mamma" och att mor bara är ett äldre namn för mamma.
Senare på dagen när jag träffade henne igen så sa hon till de andra barnen: Lena har gjort ett kort till sin mor, alltså det är samma person som hennes mamma fast lite äldre:-)

Till min mor så har jag gjort ett "tält-kort". Bokstäverna är Grungeboard-bokstäver som jag har målat med Pro-markers och chalkat med blå och brun dyna. Jag har sedan fäst dem med fiskelina.

Till min svärmor så hade jag gjort ett annat kort än det som hon sedan fick. Min sambo fick välja mellan två och valde detta. En massa blommor formade som ett hjärta.


Kramar till er: världens bästa Mor och världens bästa svärmor på Mors dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint kort! Man får alltid inspiration från din blogg, många tack.
/Lotten

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilket härligt kort! med blommorna som formar hjärtat! rolig idé.

ele sa...

gulliga ungar
och så fina kort! häftigt med de "fritt" hängande bokstäverna!

ami sa...

tack för det vackra kortet!
kram svärmor