söndag 26 oktober 2008

Två trevliga pysselhelger!

Två helger i rad har det storpysslats här i Göteborg. Nu i helgen gick Scrappening av stapeln. Det är så lyxigt att gå på träffar. Det är bara att sitta och skapa och låta sig inspireras av alla runt omkring. Sen står plötsligt maten uppdukad, man äter och sen börjar pysslandet igen. Det blir inte sämre när maten är otroligt god och vännerna runt omkring är vansinnigt trevliga! Däremellan pågår det tävlingar som man får vara med i om man vill. Jag ställde upp i två kortutmaningar och vann båda:-). Jag är så glad (ja, Malin jag ska sträcka på mig och börja bli mer stolt och nöjd över det jag gör)! Den första utmaningen skulle göras utifrån en given skiss. Tyvärr har jag ingen bild på själva skissen men här är mitt bidrag:


Stämplar: Magnolia och Hänglar, färglagda med PRO-markers.
Papper: Inkido
Ramarna är utskurna med hjälp av min Craft-Robo.

Den andra utmaningen var kort och gott att göra ett julkort och det här gjorde jag:




Förra helgen var det POG (pysselorgieGöteborg) ute i Lillhagen. Jättetrevlig tillställning med god mat, fina priser, trevliga pysslare (bland annat en gammal klasskompis från låg- högstadietiden som jag inte träffat på väldigt många år) och bingo (med professionell utropare). Jag hade dessutom den stora turen att vinna en Craft-Robo som lottades ut. Den har gått varm här hemma, det vill jag lova.
Här kommer en bild på alla pysslare från POG.


4 kommentarer:

Anonym sa...

cogoTack för trevligt sällskap under pysslet i helgen! Dina kort är JÄTTEFINA!!

Anonym sa...

Klart du ska sträka på dig och vara stolt. ALLA dina kort är kanon fina väntar spännt på att fler kommer att dyka upp i bloggen. Jag hann nog inte se alla live. Stort Grattis till vinsterna.
kram Nancy

Anonym sa...

Grattis till kortvinsterna på Scrappening, kanonfina båda två!!
krAM Anneli

Anonym sa...

Bra! Då är jag nöjd!
DU ÄR DUKTIG! Bara att konstatera!
Sopm du märkte är det INTE bara jag som tycker det!!!!
Grattis till alla dina vinster både här och där!!!
KRAM och ta ck för ikväll med!!!