söndag 17 augusti 2008

Helgpysslat!

Nästan slut på helgen! Tiden bara rinner iväg. Det har varit två väldigt lugna dagar. Har äntligen läst färdigt Marian Keyes senaste "This charming man". Den var, till min stora besvikelse, inget vidare. Jag brukar gilla hennes böcker men denna var seg. Nu har jag påbörjat "Undantaget" av Christian Jungersen. Det är en psykologisk thriller och den verkar lovande. Det har blivit en hel del TV-tittande också, precis som det brukar bli för min/vår del när OS går av stapeln. Så har jag naturligvis hunnit pyssla lite också. Två bokmärken och en till presentpåse. I fredags köpte jag två av de nya alfabeten som QK har släppt. På den ena bokmärket och på presentpåsen har jag använt ett av dem: "Rollerskate". Pappret med text på kommer från Jenni Bowlin (Vintage Black Bookprint Paper - finns på Arkivet) och blommorna är utstansade i samma papper med retrostans. Dessa är sedan chalkade och vissa av dem har blivit täckta med 3d-lack. Citatet på det andra bokmärket är från filmen "Det sjunde inseglet". Det bokmärket är till min sambo som är en stor cineast (och som dessutom är gammal schackspelare).






Inga kommentarer: