söndag 11 april 2010

Yin och Yang!

Vilken underbar dag det har varit här i Göteborg idag. Hoppas nu att vädret håller i sig ett tag.

För några veckor sedan så fyllde min kollega år och hon är, precis som jag, en Magnoliafantast. Hon gillar dessutom katter, så valet av stämpel var inte så svårt.

Här har jag maskat två stämplar; fönstret (som är från Hänglar) och Magoliaflickan. Gardinen är stämplad på och urklippt från ett mönstrat papper. Motivet är målat med distresser.



Detta kort är tänkt till vår praktikant som vi har haft i köket. Jag har färglagt motivet med Tombow-pennor (och pensel, vatten). Det är första gången som jag har använt mig av dessa pennor. Och lite kär blev jag visst i dem eftersom några har flyttat in på mitt skrivbord.






Igår fyllde stora katten 8 år och det innebär att vi har känt honom nästan lika länge. Det känns som att det var igår vi hämtade den då 12 veckor gamla kattungen. Och trots att han levt som ensam katt tills i höstas så accepterade han till fullo den nya lilla inkräktaren. Här kommer ett av mina favoritkort på dem - Yin och Yang- mer kända som Elvis och Smilla.


Må så gott i vårsolen!

6 kommentarer:

Ami sa...

Jätteroligt att se såna kompisar de blivit!

Anonym sa...

Fina kort och fina katter!

nancy sa...

Vad härligt de ser ut att ha två katter som e såna kompisar.
De första kortet var bara sååååå himla fint/proffsigt gjort :)
Kram Nancy

Annika Svensson sa...

Vad duktig du är Lena, du göra så fina kort. Skulle du kunna lära mig hur man gör när man maskar, jag har inte riktigt hum om det? Jag undrar också hur man gör den där fina kartongen du gjort till påsk, den med de fyra facken och ägg i? Jag såg att den fanns på arkivet också.

Ha det jätte bäst och titta gärna i i min blogg, den är uppdaterad nu.
Kramiz

ele sa...

så sött och fint det översta kortet är, gillar motivkombinationen av flickan och fönstret
Så härliga katterna ser ut

Jennie/Deleelsia sa...

Jisses!!! Fönsterkortet är bara så otroligt fint. Snyggt färlagt och jag älskar färgkombinationen.