måndag 16 november 2009

Ännu ett julkort!

Jag har återupptäckt mina distresser och att det faktiskt är väldigt roligt att färglägga med dem. Speciellt om man målar på ett riktigt kraftigt akvarellpapper (300 g). Jag har maskat granarna och sedan har jag använt en "snow marker" (finns att köpa på Arkivet) för att få till snön som flickan sitter i. Jag har även lagt på lite stickles (frosted lace) så att det skimrar lite om snön.


Stämplar: Flickan; Magnolia. Text 24 december; Arkivet. Granen; Prickiform.

2 kommentarer:

Therese sa...

Helt underbart fint Lena!
kram

evelina sa...

hej underbara du! vilket fint julkort du gjort, men det var ju ingen överraskning direkt=)
just nu är jag tillbaka i piteå å läser vetenskaplig metodik samt fördjupning inför min d-uppsats (jippi!). jag kommer hem igen den 20e december så kanske julpyssel blir svårt att hinna. men ett januaripyssel med hembakad paj kanske=) ni måste ju komma å hälsa på i min underbart fina nya lägenhet. kram på dig=)